Uz sākumu » Karjeras testi » Aptauja “Mans daudzpusīgais intelekts” » Aptauja “Mans daudzpusīgais intelekts” – rezultāts

Aptauja “Mans daudzpusīgais intelekts” – rezultāts

Paldies! Jūsu rezultāts:

Lingvistiskais spēju veids - %POINTS% p.

Spēja ļoti efektīvi izmantot valodu mutiski (stāstīšana, labas oratora spējas) un rakstiski (dzejošana, lugu rakstīšana, žurnālistika). Šīs spējas ietver spēju darboties ar valodas sintaksi jeb struktūru, valodas skaņām jeb fonoloģiju, vārdu semantiku jeb jēgu, nozīmi, valodas praktisku lietošanu. Valodas praktiska lietošana ietver:

* retoriku (valodas lietošana, lai pārliecinātu citus);

* mnemoniku (valodas lietošana, lai iegaumētu informāciju);

* izskaidrošanu (valodas izmantošana informēšanai).

Cilvēki, kuri apveltīti ar šīm spējām:

  • labāk par citiem prot lietot valodu, lai paustu savas domas;
  • labprāt klausās stāstus;
  • aizraujas ar vārdu spēlēm, literatūru, valodas izkopšanu;
  • ir jūtīgi pret vārdu nozīmi, skanējumu, ritmu, valodas stilu;
  • spēj atdarināt citu valodas īpatnības;
  • prot izmantot vārda spēku, lai pārliecinātu citus, uzmundrinātu vai
  • argumentētu savu viedokli.

Bērniem, kas spējīgi šajā jomā, ir liels vārdu krājums, viņi labi spēj izteikt vārdos savas domas, un viņiem patīk izmantot valodu. Viņi labprāt lasa, raksta, atstāsta notikumus; viņi priecājas par mīklu minēšanu un pantiņu skaitīšanu. Šādi lingvistiskie domātāji labprāt izmanto iegaumēšanai domātus vārdu sakopojumus (Ap- Jun- Se - No).

Šīs spējas labi attīstītas žurnālistiem, rakstniekiem, dzejniekiem un juristiem. Šis spēju veids mums ir devis Šekspīra Karali Liru, Homēra Odiseju un Šelherezādas pasakas. Cilvēki, kuri ir īpaši izveicīgi šajā jomā, var diskutēt, izklaidēt un kvalitatīvi mācīt citus ar runātā vārda palīdzību. Viņiem bieži vien patīk rotaļāties ar vārdiem, valodas skaņām, veidot kalambūrus un vārdu spēles, kā arī grūti izrunājamu vārdu pantiņus. Dažreiz viņus raksturo plašas virspusējas zināšanas, jo viņi var atcerēties ļoti daudz un dažādu mazsvarīgu informāciju vai tieši pretēji viņi ir rakstītprasmes meistari. Viņi lasa ar aizrautību, viņi var skaidri izklāstīt savas domas rakstiski un dažādā veida iegūt zināšanas ar iespiestā teksta starpniecību.

Darba prasmes: runāšana, stāstīšana, informācijas sniegšana, norādījumu, instrukciju sniegšana, rakstīšana, vārdu izrunāšana, runāšana svešvalodā, rakstiskā un mutiskā tulkošana, mācīšana, lekciju lasīšana, diskusijas, debatēšana, pētnieciskā darbība, ieklausīšanās vārdos, pārrakstīšana, korektūru lasīšana, rediģēšana, dokumentācijas sagatavošana, dokumentu sistematizācija, ziņošana.

Iespējamās profesijas: bibliotekārs, arhivārs, muzeja, bibliotēkas pārzinis, redaktors, tulkotājs, logopēds, rakstnieks, radio, televīzijas diktors, žurnālists, jurists, sekretāre, mašīnrakstītāja, korektors, angļu valodas skolotājs.

Loģiski - matemātiskais spēju veids - %POINTS% p.

Šīs spējas labi attīstītas zinātniekiem, grāmatvežiem, datoru programmētājiem. Ņūtonu šis spējas noveda pie matemātiskās analīzes. Einšteinam tās ļāva attīstīt relativitātes teoriju. Loģiski - matemātiski orientētam cilvēkam tās ir spējas domāt un spriest, skatīt notikumu attīstību tā secīgumā, domāt cēloņu un seku kategorijās, izvirzīt hipotēzi, meklēt konceptuālas likumsakarības vai skaitliskos modeļus. Viņu raksturo racionāls skats uz dzīvi.

Darba prasmes: finansiālo darījumu kārtošana, budžeta sastādīšana, ekonomisko pētījumu veikšana, hipotēzes izvirzīšana, izvērtēšana, uzskaites vešana, saskaitīšana, statistiskās informācijas izmantošana, revīzijas izdarīšana, spriešana, analizēšana, sistematizēšana, klasificēšana, secības sastādīšana.

Iespējamās profesijas: revidents, grāmatvedis, sagādnieks, apdrošināšanas aģents, matemātiķis, zinātnieks, statistiķis, apdrošināšanas sabiedrības statistiķis, datorspeciālists, tehniķis, rēķinvedis, dabas zinātņu skolotājs.

Telpiskais spēju veids - %POINTS% p.

Telpiskais spēju veids ir trešais veids. Tas saistīts ar spēju domāt tēlos un attēlos, spēju uztvert, pārveidot un radīt vizuāli-telpiskās pasaules dažādus aspektus. Tā ir darbības joma arhitektiem, fotogrāfiem, māksliniekiem, pilotiem un inženieriem. Lai arī kurš tas bija, kas izprojektēja Ēģiptes piramīdas, tam katrā ziņā šis spēju veids bija ļoti labi attīstīts. Tāpat kā tādām slavenībām kā Tomasam Edisonam, Pablo Pikaso un Anselam Adamsam. Šādu spēju cilvēkiem bieži vien raksturīgs skatīt lietas detaļās, viņi spilgti var iztēloties lietu atsevišķas detaļās, uzzīmēt vai grafiku veidā uzskicēt savas idejas. Viņi labi orientējas trīs dimensiju telpā.

Vizuāli telpiskā spēja ir spēja pasauli uztvert vizuāli ļoti precīzi (kā, piemēram, mednieki, gidi) un savus uztvērumus attēlot (kā, piemēram, interjera dekorētāji, arhitekti, gleznotāji vai izgudrotāji). Šīs spējas ir saistīts ar jūtību pret krāsu, līnijām, formu, veidolu, telpu un attiecībām starp šiem elementiem. Tas ietver spēju vizualizēt (redzēt iztēlē), grafiski atveidot plaknes vai telpiskos objektus un izprast rasējumus vai zīmējumus.

Cilvēki, kuri apveltīti ar šīm spējām:

  • labi orientējas telpā (lielveikalā, meža);
  • spēj precīzi iztēloties prāta ainas, tēlus;
  • spēj domās pagriezt objektu, piemēram, paralēlskaldni, redzēt to no cita
  • skatupunkta;
  • labprāt konstruē telpiskus objektus;
  • spēj veidot un izprast grafikus, kartes u.c. vizuālos līdzekļus;
  • pievērš uzmanību objektu ārējam izskatam, formai, krāsai;
  • vislabāk apgūst informāciju, kas ir vizuālā, uzskatāmā veidā.

Bērni, kuriem ir izteikts telpiskās spējas, nekavējoties pamana, ja istabas iekārta ir kaut nedaudz izmainīts, viņi precīzi izjūt priekšmetu savstarpējās attiecības un to kā ir saskaņotas priekšmeta daļas, veidojot vienu veselumu, tādēļ pamana pat niecīgākās izmaiņas savā apkārtnē. Šie bērni, šķiet, domā ar vizuālu tēlu palīdzību, tādēļ viņiem ļoti labi padodas tēlotājmāksla un konstruēšana. Dažus valdzina mašīnas, tādēļ viņi izgudro dažādus jauninājumus vai būvē konstrukcijas no visa, kas gadās pie rokas.

Darba prasmes: zīmēšana, gleznošana, tēlu iztēlošana domās, vizuālu attēlu radīšana, modelēšana, skicēšana, iedomāšanās, izgudrošana, ilustrēšana, izkrāsošana, grafiku sastādīšana, karšu sastādīšana, fotografēšana, dekorēšana, filmēšana.

Iespējamās profesijas: inženieris, mērnieks, topogrāfs, arhitekts, projektētājs, grafiķis, mākslinieks, noformētājs, fotogrāfs, mākslas priekšmetu skolotājs, izgudrotājs, kartogrāfs, gleznotājs, tēlnieks, pilots.

Ķermeņa - kinētiskais spēju veids - %POINTS% p.

Šis veids ir indivīda spēja izmantot visu savu ķermeni, lai izteiktu idejas un izjūtas (kā, piemēram, aktieris, mīms, sportists vai dejotājs), un spējas veidot vai pārveidot lietas (kā, piemēram, amatnieks, skulptors, mehāniķis vai ķirurgs). Šīs spējas ietver specifiskas fiziskas spējas, tādas kā koordinācija, balansēšana, izveicība, spēks, elastība un ātrums, kā arī taustes sajūtas. Tas ietver talantu pārvaldīt sava ķermeņa kustības un spējas prasmīgi rīkoties ar priekšmetiem. Šis spēju veids lielā mērā piemīt sportistiem, amatniekiem, mehāniķiem, ķirurgiem. Protams, arī Čārlijs Čaplins izmantoja šīs spējas, lai atveidotu mazā klaidoņa daudzos asprātīgos ikdienišķos notikumus. Indivīdi, kam labi attīstīts šis spēju veids var būt prasmīgi šuvēji, galdnieki vai konstruktori. Viņi var aizrauties ar tādām fiziskām nodarbēm kā pārgājieni, dejošana, skriešana, peldēšana, braukšana ar laivām, tūrisms. Tie ir praktiski orientēti cilvēki ar labi attīstītu tausti, viņi izjūt nepieciešamību regulāri nodarbināt savu ķermeni fiziski.

Cilvēks, kurš ir apveltīts ar šīm spējam,

• mācās darot, praktiski izmēģinot;

• spēj atdarināt citu cilvēku kustības, gaitu, mīmiku;

• pārvalda savu ķermeni, ir plastisks, piemīt laba koordinācija, līdzsvara izjūta;

• aizraujas ar lomu spēlēm, kustību vingrinājumiem;

• labprāt iesaistās mācību ekskursijās, ekspedīcijās;

• labprāt atkārto iegūto pieredzi, apgūtās iemaņas;

• bieži lieto mēģinājumu un kļūdu metodi;

• nespēj ilgstoši nosēdēt uz vietas bez praktiskas nodarbošanās.

Bērni, kuriem ir spējas šajā jomā, neparasti labi prot valdīt pār savu ķermeni un izpaust ar kustību palīdzību. Šiem bērniem ir nepieciešamas kustības - ja viņus spiež sēdēt mierīgi, viņi grozās, staipās, dauza ar kājām. Ķermeniskās sajūtas viņi izmanto informācijas apstrādei un mācās, aptaustot priekšmetus un manipulējot ar tiem. Brīvo laiku viņi velta fiziskām nodarbībām - slidošanai, peldēšanai vai pārgājieniem. Šiem bērniem arī ļoti patīk vizināties ar atrakciju parka ierīcēm, kur viņi var šūpoties vai „lidot pa gaisu".

Darba prasmes: šķirošana, noturēšanās līdzsvarā, nešana, celšana, staigāšana, skriešana, nodarbošanās ar amatiem, restaurēšana, tīrīšana, preču piegādāšana, izgatavošana, salabošana, detaļu salikšana, iekārtu uzstādīšana, iedarbināšana, piemērošana, slimnieku glābšana, uzstāšanās, attēlošana ar zīmēm, mīmiku, dramatizēšana, apģērbu modelēšana, dejošana, nodarbošanās ar sportu, nodarbību organizēšana svaigā gaisā, ceļošana.

Iespējamās profesijas: terapeits, izklaidēšanās pasākumu organizators, kultūras darba vadītājs, dejotājs, aktieris, modelis, laukkopis, mehāniķis, galdnieks, amatnieks, fizkultūras skolotājs, rūpnīcas strādnieks, horeogrāfs, profesionāls atlēts, mežzinis, juvelieris.

Muzikālais spēju veids - %POINTS% p.

Šiem cilvēkiem piemīt spēja uztvert, atšķirt, pārveidot un atveidot muzikālas formas (kā, piemēram, muzikālo instrumentu skaņotājs, mūzikas kritiķis, komponists, mūziķis). Šīs spējas ietver muzikāla skaņdarba ritma, melodijas, tembra vai toņa izjūtu, kā arī jūtīgumu pret apkārtējām skaņām, cilvēka balsi. Indivīdam var būt sensitīva mūzikas izpratne (balstīta uz intuīciju izjūtām), formāla izpratne (balstīta uz analīzi, mūzikas tehnisko pusi) vai arī abas.

Šo spēju veida pamatiezīmes ir spēja uztvert, novērtēt un radīt ritmus un melodijas. Šīs spējas piemita Baham, Bēthovenam un Brāmsam, arī bardiem un tautas dziesminiekiem.

Tomēr muzikālais spēju veids piemīt ikvienam indivīdam, kuram ir laba muzikālā dzirde, kurš var noturēt toni, ievērot ritmu un dziedāt kopā ar citiem, kuram prieku sagādā dažādi muzikālie sacerējumi.

Muzikālās spējas bieži vien ir pamanāmas jau tad, kad bērns ir vēl pavisam mazs.

Dažiem bērniem parādās spēcīga motivācija spēlēt kādu mūzikas instrumentu, bet citi mūziku savā dzīvē tiecas iekļaut, krājot audiolenšu ierakstus un kompaktdiskus. Viņi, iespējams, apgalvo, ka nespēj koncentrēties, ja nespēlē mūzika (tas ir tiesa, tādēļ jāļauj viņiem klausīties radio).

Cilvēks, kurš ir apveltīts ar šīm spējām,

• labprāt dzied, kustas mūzikas ritmā;

• ir jūtīgs pret skaņām;

• prot improvizēt, radoši lietot dažādas skaņas;

• izjūt mūzikas noskaņu un reaģē uz to;

• izprot mūzikas teksta loģiku, attīstības pamatprincipus, skaņdarbā ietverto domu

• interesējas par kādu mūzikas instrumentu (t.sk. cilvēka balsi), viņam ir dotības tā spēlē;

• ir ar attīstītu ritma izjūtu; labāk iemācās likumus, formulas, ja tos var nodziedāt

ritmiskā veidā, sacerot repus u.tml.;

• spēj izteikt savus, citu cilvēku pārdzīvojumus ar mūzikas skaņu palīdzību.

Darba prasmes: dziedāšana, mūzikas instrumenta spēlēšana, dziesmas, skaņdarba ierakstīšana, diriģēšana, improvizēšana, komponēšana, aranžēšana, klausīšanās, muzikālo toņu atšķiršana, instrumentēšana orķestrim, mūzikas stilu analizēšana un kritizēšana.

Iespējamās profesijas: diskžokejs, mūziķis, mūzikas instrumentu izgatavotājs, klavieru skaņotājs, mūzikas terapeits, mūzikas instrumentu pārdevējs, komponists, skaņu studijas inženieris, kora diriģents, kora mākslinieciskais vadītājs, dziedātājs, mūzikas skolotājs, nošu parakstītājs.

Interpersonālais spēju veids - %POINTS% p.

Šiem cilvēkiem piemīt spēja uztvert un atšķirt citu cilvēku garastāvokli, motivāciju, emocijas un nodomus. Šīs spējas ietver jūtīgumu pret citu cilvēku sejas izteiksmi, balss pārmaiņām, žestiem, kā arī spēju orientēties attiecībās ar citiem un sadarboties (piemēram, ietekmēt grupu, lai tā darbotos noteikta uzdevuma izpildei). Tas ir spējas saprast citus cilvēkus un spēja strādāt ar viņiem kopā. It īpaši tās ir spējas uztvert un reaģēt uz citu cilvēku noskaņojumiem, temperamentiem, nolūkiem un vēlmēm. Lielas kompānijas administratoriem ir jābūt šīm spējām, lai sekmīgi veiktu savu darbu. Interpersonāli gudru cilvēku var raksturot līdzjūtība un sociāla atbildība, kā, piemēram, Mahatmu Gandi, vai arī viltība un manipulēšanas spēja, kā, piemēram, Makiavelli. Bet viņiem visiem piemīt spēja „ielīst otra cilvēka ādā" un uzlūkot pasauli ar tā otra cilvēka acīm. Viņi ir brīnišķīgi komandas biedri, sarunu dalībnieki, starpnieki un skolotāji. Bērni ar ļoti labām saskarsmes iemaņām brīnišķīgi veida kontaktus ar citiem cilvēkiem. Viņi ir dzimuši labi organizatori, tādēļ viņi parasti daudz laika un enerģijas velta sabiedriskiem projektiem un ārpusstundu pasākumiem, un parasti viņi iesaista arī citus ikvienā pasākumā, kuru paši ierosina.

Cilvēks, kurš ir apveltīts ar šīm spējām,

• labprāt strādā grupās, sadarbojas ar citiem cilvēkiem;

• spēj iejusties otrā, saskatīt pasauli otra cilvēka acīm;

• prot uzklausīt;

• izprot citu cilvēku verbālo un neverbālo informāciju;

• labprāt un viegli kontaktējas ar cilvēkiem;

• spēj ietekmēt citus;

• veiksmīgi risina konfliktsituācijas.

Darba prasmes: apkalpošana, viesu uzņemšana, sarunāšanās, sarunu uzturēšanā, jušana līdzi, tirgošanās, privātstundu pasniegšana, trenēšana, padomu sniegšana, darbaudzināšana, palīdzēšana citiem, pārliecināšana, motivēšana, pārdošana, nolīgšana darbā, reklamēšana, uzmundrināšana, konsultēšana, uzraudzība, koordinēšana, piedalīšanās sarunās, starpnieka funkciju īstenošana, sadarbošanās, salīdzināšana, konfrontēšana, intervēšana.

Iespējamās profesijas: administrators, vadītājs, skolas direktors, personāla daļas darbinieks, šķīrējtiesnesis, sociologs, antropologs, konsultants, advokāts, psihologs, medmāsa, reklāmbiznesu darbinieks, pārdevējs, ceļojumu biroja darbinieks, sociālais darbinieks.

Intrapersonālais spēju veids - %POINTS% p.

Šiem cilvēkiem piemīt spēja izzināt sevi pašu un darboties, balstoties uz šīm zināšanām. Šīs spējas ietver atbilstošu paštēla izveidi un izpratni (izpratni par savām iespējām un ierobežojumiem), savu izjūtu, nolūku, motivācijas, temperamenta un vēlmju apzināšanos, pašdisciplīnas spējas un pašcieņu.

Cilvēks, kam spēcīgi izteikts šis spēju veids, var viegli izprast savas izjūtas, izšķirties starp daudzajiem dažādajiem iekšējiem emocionālajiem stāvokļiem un izmantot sevis izpratni, lai bagātinātu un vadītu savu dzīvi. Pie šīs grupas pieder teologi, advokāti, konsultanti, savu privātfirmu vadītāji. Viņi var būt ļoti introspektīvi, gūt prieku no meditācijas, vai citām sevī iedziļināšanas formām. No otras puses viņi var būt ārkārtīgi neatkarīgi, ar spēcīgi izteiktu mērķa apziņu, mērķtiecīgi un ļoti pašdisciplinēti. Bet jebkurā gadījumā viņi ir paši par sevi un dod priekšroku darbam vienatnē nevis kopā ar citiem.

Bērni, kuriem piemīt šis intelekts ļoti izjūt paši savu esību, un viņiem īpaši nerūp, ko par viņiem domā citi. Viņi augstu vērtē vienatni un bieži labprātāk nodarbojas vieni paši, nevis grupā.

Cilvēks, kurš ir apveltīts ar šīm spējām,

• pievērš uzmanību savai iekšējai pasaulei;

• labprāt pārdomā, analizē notikušo un piedzīvoto;

• pazīst sevi;

• apzinās savas domas un emocijas;

• bieži vien ir izveidojis savu viedokli par lietām;

• labprāt risina globālus, filozofiskas dabas jautājumus;

• ir apveltīts ar stipru gribasspēku.

Darba prasmes: lēmumu realizēšana, strādāšana vienatnē, savu spēju attīstīšana, mērķu sasniegšana, ideju izvirzīšana, izvērtēšana, novērtēšana, plānošana, organizēšana, iespēju saskatīšana, būtības saskatīšana, sevis izprašana.

Iespējamās profesijas: psihologs, mācītājs, psiholoģijas skolotājs, terapeits, konsultants, teologs, programmu plānotājs, uzņēmējs.